Жовтоводська гуманітарна
гімназія імені Лесі
Українки
МЕТОДИЧНА КАРТА ГІМНАЗІЙНОГО
УРОКУ
Дата Клас
9 Предмет Соціальна
і економічна географія
України
Тема уроку : Предмет
економічної і соціальної
географії України
Мета уроку ( навчальна,
виховна, розвиваюча): ознайомити учнів з предметом вивчення,
його місцем у системі географічних дисциплін та інших наук; показати
наступність у вивченні географії; виховувати науковий підхід до вивчення та
дослідження.
Тип уроку :урок засвоєння нових
знань
Міжпредметні зв’язки : економіка
НАУКОВО- МЕТОДИЧНЕ ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ ТЕХНОЛОГІЇ
УРОКУ
Наочні посібники : фізична та економічна карта України, атласи, таблиця «Географічні
дисципліни».
Дидактичний матеріал : схеми
Використання інформаційних
технологій
Підручники : Ф. Д. Заставний Економічна
і соціальна географія
України ; П. О. Масляк,
П. Г. Шищенко Географія
України ; О. В. Заставецька
Збірник задач і вправ.
Реалізація диференційного підходу
Оцінювання знань,
умінь, навичок учнів : усне
опитування
Домашнє завдання: с.3-4, конспект, повторити тему «Географічне положення України».
КОРОТКИЙ ЗМІСТ
УРОКУ
І.
Організаційний момент
Весь
матеріал курсу розбитий
на теми. Підсумком
теми є тематична
атестація.
Всього буде 7
тематичних атестацій. Перша
тема охоплює 5
уроків. На 6 уроці
від-
будеться тем. атестація
13.09. – 17.09. – письмова рівнева
робота.
ІІ.
Актуалізація опорних знань
і вмінь учнів
-
Що таке географія ?
-
Які галузі географічної
науки можете назвати ?
- Що
вивчає фізична географія ?
- В
чому полягає актуальність
курсу ?
ІІІ. Мотивація
навчальної та пізнавальної
діяльності учнів
Соціально-економічна географія
( СЕГ) – це одна з
найбільших і найскладні-
ших галузей
географії. Саме СЕГ
дасть змогу краще
пізнати велику європейську
державу -
Україну. Не можливо
любити свою Батьківщину,
не маючи глибоких
знань української
історії, культури, науки,
в т.
ч. і географії.
ІV.
Вивчення нового матеріалу
Економічна географія вивчає
закономірності розміщення господарства
країни,
розселення людей,
використання ними природних
умов і ресурсів.
Соціальна географія - умови життя,
роботи, відпочинку людей,
розвиток сфе-
ри обслуговування. Оскільки
економічні і соціальні
питання тісно пов’язані
між
собою, то
ця галузь географії
отримала назву СЕГ.
Головну увагу СЕГУ
буде приділяти вивченню
геопросторової організації суспільства
в межах держави в цілому, а також
територіальну організацію сторін.
Методи дослідження СЕГУ – це
система прийомів і
способів пізнання загаль-
них закономірностей і
вивчення конкретних об’єктів. СЕГУ використовує
методи,
характерні для
системи географічних наук.
Це такі методи
як статистичні, матема-
тичні, картографічні, системні,
історичні, порівняльні, метод
польових досліджень.
Статистичний метод покладений
на карту, являє
собою дійовий інструмент
досліджень конкретної
ситуації в господарстві.
Математичні методи дозволяють
виразити певні кількісні
співвідношення.
Картографічний метод дає
можливість нанести на
загальногеографічні і тема-
тичні карти
множину об’єктів, показати
їх взаєморозташування і
взаємозв’язки.
Системний метод базується
на розгляді географічного
об’єкту як
складної
динамічної системи.
Історичний метод враховує
значення географії минулого
для розуміння сучас-
ної географія.
Порівняльний метод покликаний
виявити найбільш істотні
риси подібності і
відмінності в
господарському використанні територій,
в типах господарства
і розсе-
лення. В
одному американському посібнику
сказано : « Хто знає лише
Англію, той
Щоб краще зрозуміти
місце СЕГУ в
комплексі географічних наук
необхідно
розглянути схему
взаємозв’язку наукових дисциплін
цього комплексу.
V.
Закріплення матеріалу
- Що вивчає економічна
і соціальна географія
України ?
- В чому полягає
актуальність курсу ?
- Покажіть зв’язок
ЕСГ з іншими
науками.
- Які методи використовує
ЕСГ ?
- Розкажіть про проблеми,
що вивчає ЕСГ.
VІ.
Підсумок уроку
Ознайомилися з предметом
вивчення ЕСГ ; розглянули ЕСГ
серед інших наук,
методи ЕСГ.
VІІ
Домашнє завдання : с. 3-4, конспект, повторити тему « Географічне положення України ».
|