Субота, 18.05.2024, 23:21
Вітаю Вас Гість | RSS

Географія у Жовтоводській гуманітарній гімназії
імені Лесі Українки

Меню сайту
Категорії розділу
Наше опитування
Як ви готові допомогти природі?
Всего ответов: 133
Форма входу
Пошук

Каталог файлів

Головна » Файли » Уроки » 9 клас

9 клас №1
[ Викачати з сервера (7.0 Kb) ] 10.02.2011, 15:01

Жовтоводська   гуманітарна  гімназія  імені  Лесі  Українки

 

МЕТОДИЧНА  КАРТА  ГІМНАЗІЙНОГО  УРОКУ

 

 Дата               Клас   9    Предмет  Соціальна  і  економічна  географія  України

 

Тема  уроку : Предмет  економічної  і  соціальної  географії  України

 

Мета  уроку ( навчальна,  виховна, розвиваюча): ознайомити учнів з предметом вивчення,

його місцем у системі географічних дисциплін та інших наук; показати

наступність у вивченні географії; виховувати науковий підхід до вивчення та

дослідження.

 

Тип  уроку :урок  засвоєння  нових  знань

 

Міжпредметні  звязки : економіка

 

 

НАУКОВО- МЕТОДИЧНЕ  ЗАБЕЗПЕЧЕННЯ  ТЕХНОЛОГІЇ  УРОКУ

 

Наочні  посібники : фізична  та економічна карта України, атласи, таблиця «Географічні

 дисципліни».

 

Дидактичний  матеріал : схеми

 

Використання  інформаційних  технологій

 

Підручники :  Ф. Д. Заставний  Економічна  і  соціальна  географія  України ; П. О. Масляк,

П. Г. Шищенко  Географія  України ;  О. В.  Заставецька  Збірник  задач і вправ.    

Реалізація  диференційного  підходу

 

Оцінювання  знань,  умінь,  навичок  учнів : усне  опитування

 

Домашнє  завдання: с.3-4, конспект, повторити тему «Географічне положення України».

 

 

                                            КОРОТКИЙ  ЗМІСТ  УРОКУ

І.  Організаційний  момент 

            Весь  матеріал  курсу  розбитий  на  теми.  Підсумком  теми  є  тематична  атестація.

Всього  буде  7  тематичних  атестацій.  Перша  тема  охоплює  5  уроків. На  6  уроці  від-

будеться  тем.  атестація  13.09.17.09. – письмова  рівнева  робота.  

ІІ.  Актуалізація  опорних  знань  і  вмінь  учнів       

-  Що  таке  географія ?  

-  Які  галузі  географічної  науки  можете  назвати ?

-  Що  вивчає  фізична  географія ?

-   В  чому  полягає  актуальність  курсу ?  

         

ІІІ.  Мотивація  навчальної  та  пізнавальної  діяльності  учнів

            Соціально-економічна  географія  ( СЕГ) – це  одна  з  найбільших  і  найскладні-

ших  галузей  географії.  Саме  СЕГ  дасть  змогу  краще  пізнати  велику  європейську

державу  -  Україну.  Не  можливо  любити  свою  Батьківщину,  не  маючи  глибоких

знань  української  історії,  культури,  науки,  в  т.  ч.  і  географії.

ІV.  Вивчення  нового  матеріалу

Економічна  географія  вивчає  закономірності  розміщення  господарства  країни,

розселення  людей,  використання  ними  природних  умов  і  ресурсів.

Соціальна  географія - умови  життя,  роботи,  відпочинку  людей,  розвиток  сфе-

ри  обслуговування.  Оскільки  економічні  і  соціальні  питання  тісно  пов’язані  між

собою,  то  ця  галузь  географії  отримала  назву  СЕГ.

Головну  увагу  СЕГУ  буде  приділяти  вивченню  геопросторової  організації  суспільства  в  межах держави в цілому, а також територіальну організацію сторін.

Методи дослідження  СЕГУ – це  система  прийомів  і  способів  пізнання  загаль-

них  закономірностей  і  вивчення  конкретних  обєктів.  СЕГУ  використовує  методи,

характерні  для  системи  географічних  наук.  Це  такі  методи  як  статистичні,  матема-

тичні,  картографічні,  системні,  історичні,  порівняльні,  метод  польових  досліджень.

Статистичний  метод  покладений  на  карту,  являє  собою  дійовий  інструмент

досліджень  конкретної  ситуації  в  господарстві.

Математичні  методи  дозволяють  виразити  певні  кількісні  співвідношення.

Картографічний  метод  дає  можливість  нанести  на  загальногеографічні  і  тема-

тичні  карти  множину  об’єктів,  показати  їх  взаєморозташування  і  взаємозв’язки.     

Системний  метод  базується  на  розгляді  географічного  обєкту  як  складної

динамічної  системи.

Історичний  метод  враховує  значення  географії  минулого  для розуміння  сучас-

ної  географія.

Порівняльний  метод  покликаний  виявити  найбільш  істотні  риси  подібності  і

відмінності  в  господарському  використанні  територій,  в  типах  господарства  і  розсе-

лення.  В  одному  американському  посібнику  сказано : « Хто  знає  лише  Англію,  той

Щоб  краще  зрозуміти  місце  СЕГУ  в  комплексі  географічних  наук  необхідно

розглянути  схему  взаємозв’язку  наукових  дисциплін  цього  комплексу.

V.  Закріплення  матеріалу

- Що  вивчає  економічна  і  соціальна  географія  України ?

- В  чому  полягає  актуальність  курсу ?

- Покажіть  звязок  ЕСГ  з  іншими  науками.

- Які  методи  використовує  ЕСГ ?

- Розкажіть  про  проблеми,  що  вивчає  ЕСГ.

VІ.  Підсумок  уроку 

Ознайомилися  з  предметом  вивчення  ЕСГ ; розглянули  ЕСГ  серед  інших  наук,

методи  ЕСГ.

VІІ  Домашнє  завдання : с. 3-4, конспект,  повторити  тему « Географічне  положення України ».


Категорія: 9 клас | Додав: Denis_UA
Переглядів: 2696 | Завантажень: 169 | Рейтинг: 0.0/0
Всього коментарів: 0
Ім`я *:
Email *:
Код *:
Друзі сайту
Статистика

Онлайн всього: 1
Гостей: 1
Користувачів: 0